LT Machov
18.8.
Odpoledne jsme konečně šťtastně dojeli, dopravili proviant a bágly do tábořiště a ubytovali se. Svítilo sluníčko, kuchařky nám udělaly první večeři a v průběhu večeře přišel čaroděj Kedrigen s Princeznou nás požádat o pomoc. Slíbili jsme, že jim pomůžeme. Pak se pomalu začalo stmívat, vysvitly hvězdičky a postupně se všichni uložili k spánku.

19.8.
Ráno nás probudilo sluníčko, posnídali jsme a pak čaroděj Kedrigen s Princeznou požádali všechny děti o pomoc pro Princeznu, která stále kvákala jako žabka a chtěla pomoci, aby z ní byla opět šťastná a krásná princezna. Všichni proto šli do lesa a vyráběli amulety. Po obědě jsme se osprchovali v teplé vodě a odpoledne jsme připravovali táborák, kde jsme s amulety odčarovali princeznu.Na ohni jsme si potom opekli buřtíky a vtom přijela kapela s kytarami a basou a hrála nám až do noci. Krásně se nám při tom usínalo, a ani bouřka nám nevadila.

20.8.
Ráno se po bouřce vyčasilo, takže jsme se vydali mapovat okolí a hledat studánku. Nakonec se z hledání vyklubal polodenní výlet, ale nikomu to nevadilo. Po obědě jsme ale byli unavení, takže odpoledne bylo volnější a hráli jsme si v táboře nebo prozkoumávali nejbližší okolí. K večeru se opět zatáhla obloha a začalo pršet, naštěstí bylo už po dobré večeři, takže jsme všichni zalehli a další bouřky zaspali.

21.8.
Ráno nás nevzbudilo sluníčko, protože bylo na obloze pár mráčků. Po vydatné snídani jsme vyfasovali svačiny a běželi do lesa vyrábět malé i velké totemy z lesních přírodnin. Po dobroučkém obědě byla vzhlášena očista a tak jsme se všichni postupně vykoupali v teplé vodě. V táboře jsme pak hráli hru na labyrint. Všichni jsme se snažili a byli pochváleni, jak jsme šikovní.

22.8.
Ráno jsme čile vyskočili z postýlek a vyběhli do slunečného dne na chutnou snídani. Asistenti nám během dopoledne nachystali dráhu, na které jsme plnili různé úkoly. Házeli jsme létajícími talíři, obíhali mety, zvedali „činku“, vozili se na „rikši“(dvoukolák) a hodně jsme se u toho nasmáli. Bylo to to nejkrásnější z celého dne a budeme na to jistě dlouho vzpomínat

23.8.
Dnešní ráno bylo optimistické, sluníčko na nás vykukovalo z podmraků a tak jsme se všichni těšili na krásný den. Po snídani pro nás čaroděj s princeznou připravili oddychový ůkol ,kdy jsme se bavili při takových malých olympijských hrách. Disciplín bylo spousta a moc jsme se nasmáli. Takový hod brčkem nebyl ani tak jednoduchý , jak se na první pohled zdálo. A aby to naše snažení nebylo jen tak zadarmo, za každou splněnou disciplínu jsme dostali jeden bonbón, to jsme se ale měli. Dopoledne po výborném obědě jsme se vydali na průzkum okolí tábora, došli jsme do blízké vesničky zvané Bezděchov. Byl tam malý obchůdek ,kde jsme si doplnili zásoby sladkostí. Po cestě zpět jsme si v místním poli uzmuli pár kukuřic, které si večer opečeme na ohni - už se na to těšíme.

24.8.
Ráno bylo krasné, hlásalo nám krásný den. Dnes byl naplánovaný celodenní výlet. My méně zdatní /Rychlá rota/ jsme se vydali na nedalekou autobusovou zastávku. Odtud nás autobus odvezl do městečka jménem Police nad Metují, zde se nachází malé ale krásné muzeum hraček Merkur, které jsme se rozhodli navštívit. A moc se nám to líbilo. Pak přišel čas oběda a my se rozhodli vyhledat nějakou restauraci kde by jsme si dali něco teplého do žaludku. Bohuže jsme narazili na nepříjemný personál, který nás hned po jídle doslova vyhodil, ale nám to radost nezkazilo a tak jsme se vydali na průzkum města. Po pár dotazech položených místním obyvatelům jsme našli skvělé dětské hřiště. Bavili jsme se tam tak dobře, že jsme si ani nevšimli jak dlouho tam jsme, naštěstí jsme nikam nespěchali a tak jsme si dali svačinu a vydali se ještě do města na obhlídku náměstí a vyhledat nějakou pěknou zahrádečku, kde by jsme si mohli dát nějakou limču. V hotelové restauraci na náměstí na nás byli tůůůze hodní ,za což jsme jim moc moc poděkovali. A to už byl tak akorát čas vydat se na autobusovou zastávku a vydat se zpátky do tábora. To byl, ale pěkný výlet. A co ti co se vydali jinam? To vám poví sami. My více zdatní jsme vyrazili po vlastních směr Hronov a Náchod. V Nízké Srbské mají vystavenou historický hasičský vůz. Mlha nás doprovázela na každém kopci, tak jsme se nemohli podívat po krásách našich luhů a hájů. V Hronově jsme se podívali na domeček, kde se narodil Alois Jirásek a zjístili jsme, že měl včera narozeniny. Pak už jsme po červené značce pokračovali do kopců. Za Hronovem jsme nalezli první opevnění, moc jsme se nepodívali, protože většina byla úplně rozbitá nebo se zazděným vchodem. I tak jsme se asi do tří podívali a obdivovali důmyslně vymyšlenou obranu státu. V Náchodě jsme se podívali na kostel, který mají uprostřed náměstí a radnici s historickými obrázky na fasádě a hurá vlakem do Hronova, odkud jsme se vraceli zpátky do tábora. Po cestě jsme šli azymutem k tábořišti a narazili jsme na štolu, ale byla opatřená mříží,tak jsme se dovnitř nepodívali. V táboře už na nás čekal chutná a vydatná večeře.

25.8.
A je tu zase nové slunečné ráno, těšíme se na slavnost u rybníka ,na kterou se chystáme vyrazit. Hned po snídani jsme si sbalili batůžky, svačinku a vydali se do nedaleké vesnice. Cesta byla krásná, a i když jsme ten rybník nenašli na mapě, přece jen se nám ho podařilo objevit. Byl malý ale pěkný. Dokonce ho hlídal vodník, což se všem moc líbilo. Všude vonělo pěčené jídlo na ohní, mosové špízy, pečená kuřátka, kapříci, ale
i bramboráky, no prostě paráda. Po malém občerstvení jsme se vydali na cestu zpět. Po dobrém obědě, zaslouženém odpočinku a dobré teplé sprše jsme si na louco hráli s kouzelníkem a princeznou, všeijaké míčové hry. A když nám zbylo před večeří ještě trochu času, vyrobili jsme si z papíru vlaštovky a závodili komu dál doletí, nebo udělá lepší piruetu, no prostě paráda. Další krásný den za námi a už se těšíme na další, škoda že už jich moc nebude.

26.8.
Sluníčko nás vytáhlo z postele a voňavá snídaně nám dodala síly do nového dne. Dneska nás čekal úžasný zážitek, kdy nás pan řidič odvezl džípem nahoru na nedalekou sjezdovku a my pak šli pohodovou cestou zpátky do tábora, to vám byl okolo krásný výhled, to byla nádhera. Po cestě jsme došli k chatě, kde jezdíme péct speciální chleba pro některé z nás. Měli tam i houpačky a tak jsme si dali sodovku, vytáhli svačinku a udělali si tam pěknou přestávku. Pak už nám do tábora zbývalo kousek cesty, který už jsme dobře znali. Tábor nás vítal dobrým obědem a pořádný odpočiek. Po takovém výletu přišel vhod. Když jsme si pořádně odpočinuli na dece pod stromy, kde jsme si povídali a hráli různé hry, přišla na řadu cesta za pokladem. Vydali jsme se po stopě, kterou nám zanechal čaroděj s princeznou, cesta nebyla vůbec jednoduchá, ale my jsme se hrdě probojovali až do cíle a tam na nás čekal poklad nejhodnotnější, v podobě sladkostí. To jsme si zamlsali! A už tu byl večer a večeře, chvilku jsme si poseděli u ohínku a pak šupky do pelíšku a nechat si něco pěkného zdát.

27.8.
Dnes byl den ve znamení dárků. Sluníčko svítilo tak akorát a dopoledne jsme vyráběli ozdoby na stromeček, koupali se v teplé vodě a částečně balili. Po poledním klidu nám přišel k nazdobenému stromečku Ježíšek. Zazpívali jsme si koledy a rozdali dárečky. Dostalo se na všechny, každý pod stromečkem měl ten svůj. Pak jsme si ještě zasoutěžili a opět dostali dárečky a byl večer.Jako tradičně jsme zapálili ohýnek, opékali buřty a přijela nám ještě kapela zahrát naposledy krásné staré trampské písničky. Postupně jsme všichni zalehli a šli si nechat zdát poslední sny na táboře.

28.8.
Úterý – vstáváme dřív a jedeme domů. Autobus nás dovezl domů k mamkám, taťkům, sestřičkám a bratříčkům, babičkám a dědečkům a těšíme se na příští rok.............................